مطالب
واگـیو ؛ گـران قـیـمـت‌ تـریـن نـژاد گـاو

واگـیو ؛ گـران قـیـمـت‌ تـریـن نـژاد گـاو



  • خانی
  • ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۱۶:۱۳:۰۸
  • ۳۶۶۶


گران قیمت ترین نژاد گاو در جهان یکی دیگر از مقالات و مطالب بسیار خواندنی، و مهم می‌باشد. که ما برای بالا بردن اطلاعات عمومی دامداران، و کسانی که علاقمند به پرورش گاو و گوساله زنده هستند به ارائه آن پرداخته‌ایم.


گرانترین گاو جهان

گاوها نیز مانند گوسفند زنده دارای انواع نژادهای مختلفی هستند، که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات بسیار خاصی می‌باشند که آنان را از سایر نژادهای مختلف متمایز کرده است. در این بین امروزه بنا به شرایط اقلیمی در هر نقطه از جهان به پرورش یک نوع گاو و گوساله که با آب و هوای آن منطقه سازگاری پیدا کرده می‌پردازند. در این بین نژاد گاو واگیو به عنوان معروفترین و محبوب‌ترین نژاد موجود در جهان شناخته می‌شود که دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی می‌باشد.

نژاد گاو واگیو
نژاد گاو واگیو

این نوع نژاد اغلب در ژاپن در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ای پرورش و نگهداری می‌شود. گوشت واگیو به عنوان گران‌ترین و با کیفیت‌ترین گوشت جهان نیز شناخته می‌شود، که دارای طعم و لذت بسیار خوبی می‌باشد. البته ما در ادامه به معرفی بیشتر خصوصیات گاو واگیو خواهیم پرداخت تا اطلاعات بسیار ویژه‌ای درباره این نوع دام در اختیار شما قرار دهیم.

زیستگاه گاو واگیو

واگیو به عنوان یکی از معروف‌ترین گونه گاو در جهان شناخته می‌شود، که در کشور ژاپن به نگهداری و پرورش این نوع گاو می‌پردازند. این نوع گاو به عنوان یک دام چهار نژاده شناخته می‌شود، که از ترکیب چهار نژاد مختلف گاو قهوه‌ای ژاپنی، گاو جنوبی ژاپن، گاو سیاه ژاپنی و نژاد گاو معمولی به وجود آمده است. گاو واگیو Wagyu به عنوان یکی از ناز پرورده‌ترین نژادهای گاو در جهان شناخته می‌شود که بر اساس قواعد و ضوابط بسیار خاصی از آنها نگهداری می‌شود.

البته در این بین به علت با کیفیت بودن گوشت این گاو علاوه بر ژاپن در کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا، آمریکا و ولز این نوع دام پرورش و نگهداری می‌شود. گوشت این دام از ارزش . کیفیت بالایی برخوردار است که قیمت آن چیزی حدود 300 الی 500 یورو می‌باشد، که همین مسئله ان را به عنوان گران‌ترین گوشت جهان تبدیل کرده است.

تغذیه گاو واگیو Wagyu

گاو واگیو دارای برنامه غذایی بسیار خاصی می‌باشد، که در آن علوفه و تمامی مواد معدنی مورد نیاز رشد گاو در اختیار آن قرار می‌گیرد. و این نوع رژیم غذایی باعث شده است تا گوشت آن به عنوان محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین گوشت گاو در جهان شناخته شود. دام واگیو به عنوان یکی از ناز پرورده‌ترین نژادهای گوساله در جهان شناخته می‌شوند، که دائم در حال خوردن و خوابیدن هستند. به این صورت که آنان به هیچ وجه چرا نمی‌کنند بلکه علوفه با کیفیت و تازه همواره در اختیار آنان قرار می‌گیرد، تا بدون استرس به زندگی بپردازند.

گوشت گاو Wagyu

گوشت گاو واگیو به عنوان گرانبهاترین و با کیفیت‌ترین گوشت در جهان شناخته می‌شود، که دلیل عمده آن علاوه بر نژاد خاص این نوع دام کیفیت خوراک آن نیز می‌باشد. همچنین این نوع گاو در شرایط بسیار خاصی نگهداری و پرورش داده می‌شود که کمترین میزان استرس بر آن وارد می‌شود و این امر نیز بر کیفیت گوشت آن بسیار تاثیر گذار است. همچنین این نوع دام در مکان‌هایی که تمامی امکانات بهداشتی و درمانی را دارد نگهداری می‌شوند، تا هیچ آسیب و صدمه‌ای بر دام وارد نشود.

بهترین نژاد گاو در جهان
بهترین نژاد گاو در جهان

همچنین دامداران و پرورش دهندگان این نوع نژاد در طول روز زمان و برنامه بسیار خاصی را برای ماساژ دادن آنها در نظر می‌گیرند، تا از این طریق به خون رسانی به عضلات و بزرگتر شدن آنها کمک کنند. گوشت این گاو در پخت و پزها دارای طعم بسیار خوبی نیز می‌باشد که دلیل این طعم شرایط نگهداری ویژه این گاو می‌باشد.

ویژگی‌های گوشت گاو اصیل واگیو

ویژگی بسیار ویژه این نوع گوشت نرمی بسیار زیاد آن و همچنین مرطوب بودن آن می‌باشد. که دلیل این امر وجود بافت‌های چربی بسیار نازک در بین عضله‌های گاو می‌باشد. در هنگام پخت و پز این نوع چربی‌ها در میان گوشت و عضله‌های گاو ذوب می‌شوند، و طعم بسیار خوشایند و خوبی را به گوشت می‌دهند. همچنین این نوع گوشت دارای مقادیر بسیار زیادی پروتئین و املاح معدنی می‌باشد که شما با خوردن آن این مواد با ارزش را به بدن خود منتقل خواهید کرد.

کباب گوشت واگیو

در ژاپن یکی از گران‌ترین و با کیفیت‌ترین غذاها گوشت کباب شده گاو واگیو می‌باشد. این نوع غذا از گوشت این نوع گاو که شبیه استیک می‌باشد درست می‌شود، و دارای طرفداران بسیار خاصی نیز می‌باشد. این نوع غذا دارای طعم بسیار خاصی می‌باشد که شما باید برای آن مقدار پول بسیار زیادی را خرج کنید.

چگونگی پرورش این نوع گاو

شیوه نگهداری و پرورش این نوع گاو بسیار متفاوت‌تر از سایر گاو‌ها می‌باشد. دامداران برای نگهداری این نوع باید از قواعد و دستورالعمل‌های بسیار خاصی در کنار بهترین امکانات و تجهیزات بهداشتی و پزشکی استفاده کنند. همچنین خوراک آنها متشکل از علوفه‌های بسیار با کیفیت و غنی می‌باشد، که تمامی نیاز غذایی و مواد معدنی مورد نیاز بدن آنها را تامین می‌کند. همچنین برای شیردهی به گوساله‌های آنها از روش دستی و روش‌های دیگر استفاده می‌شود، تا با شیردهی استرس بر این نو گاو وارد نشود. تمامی این نوع مراقبت‌ها باعث شده تا پرورش این نژاد دام دارای تفاوت‌های بسیار خاصی باشد.

اصلاح نژاد گاو واگیو

در چندین سال اخیر برای بالاتر بردن وزن و همچنین کیفیت گوشت این نوع گاو اصلاحات بسیار زیادی بر روی آن صورت گرفته است. به این صورت که در حال حاضر نژاد واگیو از ترکیب گاوهای دیگر مانند براون سوئیس، شورت هورن، دوون، سمینتال و … به وجود می‌آید. این نوع نژادها اغلب بسیار کم و به ندرت به چرا می‌پردازند، و از خوراک و جیره غذایی بسیار با کیفیت که حاوی تمام مواد معدنی می‌باشد استفاده می‌کنند.

همچنین پرورش دهندگان این نژاد برای کاهش استرس و گردش خون بیشتر این نوع دام از برس‌های سفت که بر روی بدن آنها می‌کشند استفاده می‌کنند. همچنین در بعضی از مواقع به ماساژ شکم آنها بعد از خوردن غذا می‌پردازند و حتی به جای آب نیز به آنان آبجو داده می‌شود.

در این مطلب گران قیمت‌ترین نژاد گاو به بررسی دقیق و تخصصی تمامی خصوصیات گاو واگیو پرداختیم. تا اطلاعات بسیار دقیقی را در این باره در اختیار علاقمندان به نگهداری گاو قرار دهیم.

خرید اینترنتی گوشت گوساله


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.