مطالب
درباره مکتوس

درباره مکتوس



  • ۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۲:۲۵:۳۹
  • ۲۵۹۵۹


مکتوس، طعم سلامتی!

زنجیره تولید محصولات پروتئینی دیزباد، در راستای ارتقاء کیفیت محصولات پروتئینی اقدام به ارائه محصولات پروتئینی مختلف با برند مکتوس نموده است.

اگرچه شرکت‌های تشکیل‌دهنده زنجیره سال‌هاست که در این صنعت حضور مؤثری داشته‌اند ولی به جهت هم‌افزایی و دیگر مزایا اقدام به یکپارچه‌سازی و تشکیل زنجیره گردیده است. این زنجیره شامل 9 مزرعه پرورش مرغ مادر، 2 کارخانه جوجه‌کشی مدرن و 2 کارخانه دان مجهز بوده و با برخورداری از مزارع پرورش مرغ گوشتی، اقدام به تولید گوشت مرغ سالم و بدون آنتی‌بیوتیک با نظارت کامل بر کل بخش‌های زنجیره نموده است که در تمام این مراحل اعم از تولید جوجه یکروزه،خوراک طیور، پرورش نیمچه گوشتی، حمل و نقل، کشتار، بسته‌بندی و عرضه در فروشگاه‌ها، تحت نظر دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی انجام می‌گیرد.


زنجیره تولید محصولات پروتئینی دیزباد متعلق به شرکت مرغ مادر دیزباد، مجتمعی عظیم شامل زیرساخت‌های زیر می‌باشد:

1- 9 مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی در نقاط مختلف استان خراسان رضوی، گلستان و مازندران به ظرفیت تولید بیش از 400 هزار قطعه مرغ مادر.

2- 2 کارخانه جوجه‌کشی مدرن با استفاده از تکنولوژی برتر پیتر سایم بلژیک و جیمز وی کانادا، جمعاً به ظرفیت 32 میلیون قطعه تخم مرغ نطفه‌دار و کارخانجات طرف قرارداد پیمانکاری در شمال کشور که به این ظرفیت اضافه می‌گردد.

3- 2 کارخانه تولید دان طیور به ظرفیت بیش از 100 هزار تن تولید در سال با تکنولوژی روز دنیا.

4- ناوگان حمل و نقل دان و جوجه یکروزه، حمل مرغ گوشتی و گوشت مرغ.

5- مشارکت با تنها کشتارگاه مجهز دارای کد (IR) (قابلیت صادرات محصولات) در استان خراسان رضوی و دارای خط تخلیه اندرونه به صورت اتوماتیک، به ظرفیت کشتار بیش از 4500 قطعه در ساعت.

6- مزارع مشارکتی و مالکیتی پرورش نیمچه گوشتی جمعاً به ظرفیت بیش از سه میلیون قطعه که طی برنامه‌های آتی به ده میلیون قطعه ارتقاء خواهد یافت.

7- توان تولید 15 هزار تن گوشت مرغ سالم و بهداشتی در سال که طبق برنامه تا سال 1400  به 40 هزار تن ارتقاء خواهد یافت.

8- افتتاح فارم قنداب و شروع پرورش گله اجداد در این فارم 

گوشت مرغ به دلیل ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب از منابع پروتئینی پرطرفدار است، به طوری که مصرف سرانه آن در کشور حدود 25 کیلوگرم برآورد می‌گردد. با توجه به این سرانه مصرف، ارتقاء کیفیت گوشت تولیدی به منظور تأمین سلامت مصرف‌کنندگان اهمیتی دوچندان یافت.

مجتمع تولید و عرضه محصولات پروتئینی دیزباد در راستای اصلاح ساختار تولید گوشت مرغ و صنعتی نمودن مرغداری‌ها، اقداماتی را طی دو سال اخیر انجام داده است:

1- استفاده از تکنولوژی‌های مدرن سالن‌های پرورش مرغ.

2- ارتقاء سیستم‌های بهداشتی و کنترل بیماری‌ها.

3- ارتقاء سیستم‌های قرنطینه‌ای و امنیت زیستی.

4- اجرای برنامه مانیتورینگ گله‌ها از نظر سرولوژی و باکتریولوژی برای کنترل بیماری‌ها.

5- ارتقاء سطح کیفی دان مصرفی برای مرغداری‌ها و عدم استفاده از مواد شیمیایی و مضر.

6- عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک و هر نوع داروی مضر برای انسان.

7- ارتقاء سطح کیفی محیط پرورش مثل تهویه و رطوبت برای پرورش مرغ سالم‌تر.

8- استفاده از تکنولوژی روز دنیا در دامپزشکی و واکسیناسیون.

 

مرغ بدون آنتی‌بیوتیک مکتوس

مجتمع تولید و عرضه محصولات پروتئینی دیزباد با استفاده از سیستم قرنطینه بهداشتی کامل شامل تعویض لباس و دوش برای تمامی پرسنل، عدم ورود افراد متفرقه، ضد عفونی و گازدهی برای تمام تجهیزات ورودی و نیز عدم امکان ورود پرنده‌های وحشی به محیط مرغداری و واکسیناسیون و ایمنی مناسب، احتمال ورود بیماری به سالن‌های مرغداری را به حداقل رسانده است، لذا در گله‌های پرورش‌یافته توسط مجتمع تولید و عرضه محصولات پروتئینی دیزباد، با برند «مکتوس»، هیچ نوع داروی آنتی‌بیوتیکی استفاده نمی‌شود و این مسأله توسط آزمایشات مکرر و هفتگی به وسیله اداره دامپزشکی تأیید شده است. ضمناً این شرکت گواهینامه کنترل ایمنی مواد غذایی (HACCP) و ISO 22000 را اخذ نموده، لذا همشهریان و مشتریان گرامی با خاطری آسوده محصولات پروتئینی مکتوس را مصرف نمایند.

 

هم‌اکنون با محصولات پروتئینی سالم و بهداشتی زنجیره تولید دیزباد در فروشگاه‌های عرضه مستقیم با کیفیتی بی‌نظیر در خدمت شما مشتریان گرامی هستیم.

 

با تماس و سفارش از مکتوس از مزایای ویژه باشگاه مشتریان برخوردار شوید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.