مطالب
احـتـمـال آلـودگـی گـوشـت بـا ویـروس کـرونـا چـقـدر اسـت؟

احـتـمـال آلـودگـی گـوشـت بـا ویـروس کـرونـا چـقـدر اسـت؟



  • خانی
  • ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۹:۵۹:۱۴
  • ۵۱۹


در جهان هر ساله ما با بیماری ها و عوامل بیماری زای جدید روبه رو می شویم که برخی از آنها زندگی انسانها را تحت الشعاع قرار می دهد باکتری ها و ویروس های زیادی در اطراف ما وجود دارد که بعضی ها مفید و بعضی ها برای سلامتی مضر هستند
کرونا ویروس گروهی از ویروس های مرتبط با  آر ان آ هستند که باعث ایجاد بیماری در پستانداران و پرندگان می شوند در انسان ها این ویروس ها باعث عفونت های دستگاه تنفسی می شود که می تواند خفیف یا کشنده باشد . هنوز واکسنی برای جلوگیری از عفونت های کرونا ویروس ها وجود ندارد برخی از انواع کرونا ویروس ها مانند مرس علایم بیماری شدید دارد ولی برخی دیگر فقط علایم سرماخوردگی را نشان می دهد  که علائم عمده آن تب و گلو درد شدید است.

کرونا ویروس ها عامل سندرم حاد تنفسی در انسان است که  یک عامل بیماری زای منحصر به فرد است که باعث عفونت دستگاه فوقانی و تحتانی می شود. افرادی که علایم بیماری را ندارند ولی حامل ویروس هستند می توانند ویروس را گسترش دهند. همچنین فرد با لمس سطوح و اشیا که حاوی ویروس است و سپس لمس دهان و بینی و صورت می تواند به ویروس آلوده شود. خوب با این توضیحات شاید یکم با این ویروس و علائم آن آشنا شدیم  با این حال راه مقابله با این  ویروس می تواند راحت باشد. رعایت بهداشت شخصی و بهداشت محیط راحت ترین و مطمئن ترین راه برای مبارزه با این ویروس است. پس با رعایت یک سری نکات اساسی می توانیم بدون هیچ نگرانی به زندگی عادی خود ادامه دهیم. حالا یک مطلب مهم اینکه تاثیر کرونا ویروس بر مواد غذایی به چه صورت است ؟ این موضوع می تواند باعث نگرانی خیلی از انسان ها شود. شاید این نگرانی ها در تغذیه آدم ها تاثیر منفی بگذارد .
وقتی صحبت از غذا می شود. شیوع بیماری کرونا ویروس بسیاری از فعالیت های روزمره را ، مانند بیرون رفتن برای غذا خوردن در رستوران ها ، متوقف کرده است. همچنین وظایف زیادی مانند خرید مواد غذایی را تغییر داده است. اما آیا باید روش پخت و پز غذا در خانه تغییر کند؟
هیچ موردی از کوید 19 گزارش نشده که با آلودگی مواد غذایی ارتباط داشته باشد. خطر اصلی انتقال ویروس به شخص تماس نزدیک با فرد آلوده به ویروس است. برای همین به همه افراد از جمله افرادی که در حوزه مواد غذایی کار می کنند توصیه می شود بهداشت شخصی را کاملا رعایت کنند و دست های خود را مرتب شسته و ضد عفونی کنند و از دستکش یک بار مصرف استفاده نمایند.

چیزی که اینجا قابل توجه است پخت و پز، این ویروس را به طور کامل از بین می برد. در مورد مواد غذایی که به طور خام مصرف می شود اگر این مواد حتی در دسترس فرد آلوده به ویروس بوده باشد با استفاده از مواد ضدعفونی  و شستشوی کامل آن می توان مطمئن شد که مصرف آن ها دیگر هیچ خطری ندارد . ویروس ها به هیچ عنوان نمی توانند در سطح مواد غذایی زنده بمانند و تکثیر شوند. باکتری ها بر خلاف ویروس ها در سطح مواد غدایی زنده می مانند و تکثیر می شوند ولی ویروس ها نمی توانند زنده بمانند  زیرا آنها برای زندگی و تکثیر به میزبان زنده نیاز دارند . این ویروس ها با پخت و پز معمولی می میرند بنابراین دیگر نیازی به طبخ متفاوت از آنچه که کعمولا انجام می دهید نیست .
پس لازم است توجه کنیم که حتی اگر کسی که به گوشت خام دست زده آلوده به ویروس کرونا باشد اگر ما آن گوشت را خریداری نماییم جای هیچ نگرانی نیست چون ما گوشت را هیچوقت به صورت خام مصرف نمی کنیم بهترین کار این است اول دستان خود را شسته و سپس گوشت را کاملا بپزیم و با خیال راحت میل کنیم  و مطمئن باشیم گوشتی که مصرف کردیم از هر جهت سالم است و بدان معنی است که مصرف کنندگان گوشت با مصرف گوشت کاملا پخته به هیچ عنوان در معرض خطر بیماری قرار نمی گیرند حتی می توان این طور گفت که با مصرف گوشت که حاوی پروتئین ها  و مواد مغذی مفید برای بدن است می توانیم سیستم ایمنی بدنمان را بالا ببریم و ایمنی خود را در برابر بیماری افزایش دهیم .


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.