مطالب
آیا هویجی که در حین پخت به مرغ اضافه می کنیم، قابل خوردن است؟

آیا هویجی که در حین پخت به مرغ اضافه می کنیم، قابل خوردن است؟



  • خانی
  • ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۲:۳۹:۲۲
  • ۳۹۳


آیا هویجی که در حین پخت به مرغ اضافه می کنیم، قابل خوردن است؟

با مکتوس همراه باشید

در مورد خوردن یا نخوردن هویجی که حین پخت به مرغ اضافه می شود، بحث های مختلفی مطرح است. برخی افراد می گویند به دلیل این که هویج هورمون های تزریق شده گردن و بال و پوست مرغ را جذب می کند و ناخالصیها و آلودگیها غالبا در این قسمتها جمع می‌شود بهتر است این قسمت ها خورده نشود. اما در مقابل افرادی هم هستند که می گویند اگر هورمونی در مرغ وجود داشته باشد در کل غذا هست و نخوردن هویج هم مسلما تاثیری ندارد. برخی از متخصصان تغذیه می گویند برای پرورش طیوری مثل مرغ و بوقلمون سال هاست که به دلیل هزینه های بالا و به صرفه نبودن آن از هورمون استفاده نمی شود و فقط از برخی واکسن ها یا آنتی‌بیوتیک ها استفاده می شود که از مریض شدن آن جلوگیری کند.



اما با این همه باز هم باید دقت شود که استفاده ی غیر مجاز و بدون نسخه از برخی آنتی بیوتیک ها و داروهای شیمیایی برای مهار کردن بیماری عفونی در مرغ و کنترل بیماری های انگلی و ویروس تاثیرات سوئی بر بدن انسان دارند از جمله عوارض آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    سرطان زایی
2.    جهش زایی 
3.    ایجاد آلرژی
4.    مسمومیت
در این موارد ایجاد آلرژی از مهم ترین تاثیرات آنتی بیوتیک ها محسوب می شود که موجب می شود بدن کم‌کم نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم شود و آن ها دیگر بر بدن تاثیری نداشته باشند. البته متخصصان تغذیه می‌گویند اگر تزریق این آنتی بیوتیک ها بیست و چهار تا چهل و هست ساعت قبل از کشتار انجام شود این مواد در جگر مرغ رسوب می کنند و خوردن آن برای بدن مضر است. در نتیجه اگر قبل از این مدت مثلا یک هفته قبل انجام شود ضرر ندارد. اما یک نکته ای که جدیدا ثابت شده است و باید جدی گرفته شود این است که مواد فلزات سنگین و آفت‌کش هایی که به همراه دانه های جو و ذرت وارد جیره غذایی مرغ می شود و در بافت های نرم و پر چرب مرغ همچون پوست و جگر آن رسوب می کنند و سیستم ایمنی بدن مرغ را تضعیف می کند و مصرف آن توسط انسان در نهایت ریسک ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می دهد. نکته ای که برای خریدن مرغ باید در نظر بگیریم تا از صدمه و آسیب آنتی بیوتیک ها بیشتر در امان بمانیم این است که مرغی که انتخاب می کنیم بهتر است متوسط باشد که کمتر از مواد آنتی بیوتیکی خورده باشد  و همچنین از خرید مرغ هایی که وزن آن ها کمتر از هفتصد یا هشتصد گرم هستند باید اجتناب شود زیرا مرغ های با وزن کم هم اغلب بیمار هستند و به دلیل احتمال اختلال در رشد و ساختمان عضلانی نارس قابل مصرف نیستند. 
مرغ هایی برای مصرف مناسب هستند و در بهترین وضعیت سلامت می باشند که وزن آن ها هزار و دویست تا هزار و هشتصد باشد. باید دقت کنیم که مرغ تازه به رنگ زرد است نه سفید و این که برخی گمان می کنند که مرغ سالم باید سفید باشد و برخی کشتارگاه ها مرغ را در کلر نگه می دارند از نظر پزشکی اصلا درست نیست و تقلب محسوب می شود. یکی دیگر از ملاک سلامتی مرغ این است که استخوان سینه ی آن باید بدون شکستگی و بیرون زدگی و ضرب خوردگی باشد. در تشخیص فاسد بودن مرغ یک نکته ی کلیدی وجود دارد آن هم این است که قسمت شکمی مرغ و زیر بال آن سریع تر از نواحی دیگر علائم فساد را نشان می دهند و بوی نامطبوع و تعفن در این قسمت ها از بدن مرغ نشانه-ی کهنگی و فاسد بودن مرغ است. نکته‌ی جالبی دیگر که باید در انتخاب مرغ در نظر گرفته شود این است که کبودی مرغ نشانه ی فاسد بودن مرغ نیست و این کبودی ها و خون مردگی ها به دلیل زیر دست و پا ماندن مرغ ها در حین ارسال به کشتارگاه به وجود می آید.


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.