مطالب
توصیه‌های طب سنتی برای سرما نخوردن

توصیه‌های طب سنتی برای سرما نخوردن



  • خانی
  • ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۰۸:۴۳:۰۷
  • ۳۵۲


یک متخصص طب سنتی مواد غذایی و دمنوش‌هایی را برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت دستگاه ایمنی بدن معرفی کرده و ما در مکتوس به شما برای شما به نمایش گذاشتیم .

.

آقای ناصر رضایی پور، در خصوص راه‌های جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی با توجه به قرارگیری در فصل سرما، اظهار داشت: یکی از مشکلات شایع فصول سرد سال ابتلاء به سرماخوردگی است که علائم آن محدود به آبریزش بینی، عطسه، بی حالی و خستگی است.
این متخصص طب سنتی افزود: سرماخوردگی یک بیماری واحد نیست و متخصصان می‌گویند این بیماری مجموعه‌ای از علائم خفیف تا شدید است که دست کم هزار عامل ویروسی و باکتریایی در بروز آن نقش دارند. اما از نگاه طب ایرانی روش‌های ساده، کم هزینه و در دسترسی برای پیشگیری، درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت بروز هرکدام از علائم سرماخوردگی فرد باید تا حد امکان استراحت داشته باشد، بیان کرد: پرهیز از مصرف خوردنی‌هایی که موجب سردی و تری بدن می‌شود از جمله ماست، خیار، گوجه، کاهو، ترشیجات و میوه‌های ترش در زمان سرماخوردگی از جمله نکات مهمی است که فرد باید رعایت کند همچنین استفاده از سوپ‌ها و آش‌های ساده و گرم تا حد زیادی به بهبودی فرد کمک خواهد کرد.

این متخصص طب سنتی در ادامه به معرفی چند نمونه از دمنوش‌ها و مواد تغذیه‌ای مؤثر برای جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی و بهبود این بیماری اشاره کرد و گفت: شلغم با مزاج گرم و‌تر به صورت کاملاً پخته و یا سوپ برای سرماخوردگی و همچنین پیشگیری از این بیماری به خصوص در کودکانی که زیاد سرما می‌خورند به شرط آنکه روزانه میل شود در فصل پاییز و زمستان می‌تواند بسیار مؤثر باشد به بیان دیگر شلغم پخته شما را در برابر سرماخوردگی واکسینه می‌کند.
وی ادامه داد: مصرف شربت‌های گوارایی از تخم بالنگو، به شکلی که یک قاشق چایخوری سر پر از دانه‌های بالنگو به همراه یک سوم لیوان گلاب و دوسوم لیوان آب با کمی شکر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در کودکان و پیشگیری از سرماخوردگی‌های مکرر در آن‌ها می‌شود. همچنین نوشیدن شربت عسل و آبلیمو برای پیشگیری از این بیماری در فصول پاییز و زمستان بسیار مؤثر است چراکه عسل خاصیت ضد باکتریایی، ویروسی و قارچی دارد که در کنار آبلیمو با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدعفونی کننده تأثیر خوبی در مقاوم سازی بدن در برابر بیماری ایجاد می‌کند. مصرف منظم این شربت به ویژه در صبح باعث تقویت سیستم ایمنی و کاهش احتمال ابتلاء به سرماخوردگی می‌شود.

آقای رضایی پور گفت: در زمان سرماخوردگی می‌توان یک قاشق عسل و یک برش لیموترش را به همراه آب ولرم مصرف کرد، زیرا لیموترش در کنار خواص بسیار خوبی از جمله افزایش آرامش، نشاط، کاهش آلرژی، شاداب کننده پوست که دارد در بهبود علائم سرماخوردگی نیز مؤثر باشد.

وی عنوان کرد: از جمله موارد دیگری که می‌تواند از ابتلاء به سرماخوردگی جلوگیری کند می‌توان به کدو حلوایی اشاره کرد همچنین برای کاهش علائم سرماخوردگی به ویژه در شروع علائم مصرف دم کرده گل گاوزبان به همراه کمی لیو عمانی به صورت چند بار در روز می‌تواند از خستگی زیاد، استرس، بی خوابی، سردرد، سنگینی چشم و حالات شبه آنفلوانزا جلوگیری کند.

وی افزود: دارچین با خاصیت ضد ویروسی و عناب نیز که منبع بسیار خوب ویتامین C و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است هر دو از تقویت کننده‌های خوب سیستم ایمنی بدن هستند و در جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

آقای رضایی پور عنوان کرد: در صورتی که فردی دچار زکام سرد یا همان سرماخوردگی ساده‌ای که موجب خارش، سوزش و التهاب در گوش، گلو و بینی نشده است؛ شد می‌تواند مقداری مساوی از نعنا، آویشن و مرزنجوش را دم کرده و در طول روز یک تا دو بار مصرف کند البته بخور دادن همین مواد نیز بسیار مناسب است چنانچه فرد دچار خشکی شدید گلو و حنجره باشد می‌تواند از دم کرده یک قاشق مرباخوری پنیرک و ختمی به همراه یک لیوان آب جوش و کمی شکر استفاده کند.

وی افزود: توجه به این نکته ضروری است که اگر علائم بیماری بیش از ۴ تا ۵ روز به طول بیانجامد باید با پزشک متخصص برای تشخیص دقیق بیماری و دارو‌های مورد نیاز تجویز مشورت صورت گیرد و از هر گونه خوددرمانی و مصرف خودسرانه دارو پرهیز شود.
مکتوس طعم سلامتی !


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.