مطالب
با فواید گوشت گوساله آشنا شوید

با فواید گوشت گوساله آشنا شوید



  • خانی
  • ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۰۹:۱۹:۵۸
  • ۲۳۱۹


گوشت قرمز دارای انواع مختلف بوده و هر کدام به نوبه خود دارای درصد زیادی ویتامین و پروتئین است. اما در این مقاله می خواهیم شما را با فواید گوشت گوساله آشنا کنیم تا در وعده غذایی های خود بهترین انتخاب را داشته باشید. 


گوشت گوساله یکی از سالم ترین گوشت هایی است که تامین کننده پروتئین بدن انسان بوده و در روند رشد آن کمک زیادی خواهد کرد. اما اینکه چه تحقیقاتی تاکنون در مورد گوشت قرمز انجام شده، و اینکه خاصیت گوشت گوساله چیست؟ برای شما عزیزان شرح می دهیم.

4 مورد از مهمترین فواید گوشت گوساله

ورزشکاران و افرادی که به فکر سلامتی خود هستند باید بدانند مصرف گوشت گوساله به ویژه قسمت راسته و فیله به عملکرد بدن کمک خواهد کرد. زیرا قسمت راسته و فیله از چربی کمتری برخوردار بوده و سرشار از پروتئین است. اما چه وجه تمایزی در گوشت گوساله وجود دارد که از گوشت گاو و گوشت گوسفند لذیذتر و مفید تر است. با ما همراه باشید.

 

1.دارای روی و ویتامین

روی و ویتامین B12 یکی از مهمترین موادی است که بدن انسان به ویژه کودکان و افراد مسن به آن احتیاج دارند. این دو ماده با انواع بیماری ها مبارزه کرده و اجازه نمی دهند ویروس ها به راحتی وارد بدن شما شوند. در نتیجه با مصرف مقداری گوشت گوسفند از فواید آن بهره می برید و در سلامت کامل خواهید بود. ناگفته نماند که ویتامین B12 برای تقویت DNA و سیستم ایمنی بدن مفید است. با تحقیق و پژوهش های متعدد در این زمینه، دریافتند فواید گوشت گوسفند روی سیستم خون رسانی بدن و کاهش کلسترول خون نیز موثر است.

 

 

2.بازسازی عضلات بدن

یکی از بارزترین فواید گوشت گوساله، این هست که حجم زیادی از پروتئین و آمینو اسید را در خود جای داده است. همین موضوع باعث شده انتخاب خوبی برای افرادی باشد که می خواهند وزن کم کنند یا به عضلات بدن حجم بیشتری دهند. سعی کنید در هفته این گوشت را در دستور غذایی خود قرار دهید و به همراه آب گوشت و سبزیجات تازه میل کنید. علاوه بر تمامی این محاسن؛ باعث شده از بیماری سرماخوردگی جلوگیری شود و کمتر با این بیماری واگیردار دچار شوید.

 

 

3.افزایش فواید گوشت گوساله با سبزیجات

برخی افراد علاقه دارند غذای خود را به همراه دیگر مواد مغذی مصرف کنند. همین امر موجب شده غذا طعم دلچسب تری داشته باشد و خواص بیشتری را به خود اختصاص دهد. پیشنهاد ما این است که گوشت گوساله را با ذرت، نخود فرنگی، قارچ یا هر چاشنی که دوست دارید مصرف کنید.

 

4.بهترین وعده برای کودکان و افراد مسن

می دانید که کودکان برای رشد به پروتئین و انواع ویتامین احتیاج دارند. همچنین افراد سالمند به دلیل اینکه در طول زندگی ویتامین و پروتئین زیادی از دست داده اند و کهولت سن به سراغشان آمده بهتر است مواد مغذی بیشتری مصرف کنند. بنابراین فواید گوشت گوساله برای این اشخاص بیشتر بوده و به سیستم ایمنی بدن آنها کمک می کند. بر خلاف گوشت های دیگر، گوساله از چربی بسیار کمی برخوردار بوده و باعث اضافه وزن در سنین بالا نمی شود. بهتر است 2 تا 3 بار در هفته با مواد مغذی گوناگون خورش با گوشت گوساله تهیه کنید.

 

 

نتیجه گیری

از آنجایی که چربی گوشت گوساله فقط 15 درصد است، پس تمام افراد در سنین مختلف می توانند مصرف کنند و از فواید ارزشمند آن استفاده کنند. اما قبل از هر مسئله ای اگر سن بالایی دارید برای مصرف گوشت های مختلف لازم است با پزشک عمومی خود یا پزشک تغذیه مشورت کنید. شاید شما جزء موارد منع مصرف باشید و نیاز به مصرف گوشت گوساله نباشد.

 


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.