مطالب
7 دانستنی جالب درباره مرگ

7 دانستنی جالب درباره مرگ



  • خانی
  • ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۰۹:۴۱:۱۸
  • ۱۴۹۸


حقایقی بسیار جالب و شوکه کننده راجع به مرگ وجود دارد که دانستن آنها بسیار مفید است.


همه افراد در زندگی با شرکت در مراسم خاکسپاری، ملاقات در بیمارستان، کمک به تدفین فرد و مشاهده در فیلم، سابقه دیدن مرگ دیگران را دست کم یکبار داشته‌اند.

برخی حقایق درباره مردن و زندگی بعد از آن جالب و شوکه کننده است.

در اینجا به 8 واقعیت واقعی راجع به مرگ اشاره می‌کنیم:

1. همه افراد با بیش از 270 استخوان به دنیا می‌آیند اما با 206 استخوان می‌میرند.

2. در هر دقیقه 35 میلیون از سلول‌های بدن ما می‌میرند اما ما همچنان زنده هستیم.

3. افراد بر اثر پیری نمی میرند بلکه بیماری و اختلالات موجود در بدن است که سبب مرگ می‌شود.

4. آمار و ارقام نشان می‌دهد بیشتر افراد در سرتاسر جهان در بیمارستان می‌میرند یعنی همان جایی که به دنیا آمده اند.

5. بعد از مرگ برخی از سلول‌های بدن تا چند روز زنده می‌مانند.

6. وعده غذایی که قبل از مرگ خورده‌ایم در 3 روز ما را از بین می‌برد. در واقع آنزیم‌های موجود در آخرین غذایی که قبل از مرگ می‌خورید بدن شما را تجزیه می‌کند.

7. آمار مرگ و میر در افراد چپ دست بیشتر از راست دستان است به دلیل اینکه چپ دستان مجبورند از محصولات مخصوص راست دستان استفاده کنند.

چگونه فکر کردن به مرگ می تواند زندگی شما را بهتر کند؟

اینکه بتوانید در لحظه زندگی کنید بسیار مهم است. شما باید در مورد هر چیزی که در اختیار دارید آگاه باشید. برای اینکه بتوانید زیبایی زمانی که بر روی کره خاکی دارید را تحسین کنید باید در حالیکه زنده هستید بمیرید و مرگ را تجربه کنید.

خوب حتما از خودتان می پرسید این موضوع دقیقا به چه معناست؟ این موضوع به این معناست که اجازه دهید دانش شما در مورد مرگ، قدرت زندگی در حال را فراهم آورد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.


  1. باید بدانید زندگی موفق برای شما چه معنایی دارد:

باید بدانید زندگی موفق برای شما چه معنایی دارد. اصلا مهم نیست بقیه در مورد موفقیت چه تفکری دارند. چیزی که مهم است اندیشه و احساس شما در مورد زندگی موفق است.

زمانی را برای اندیشیدن اختصاص دهید، متوقف شوید و در مورد زندگی موفقی که دوست دارید داشته باشید فکر کنید. دوست دارید چه کارهایی را انجام دهید؟

دوست دارید در زندگی خود چه چیزهایی را داشته باشید؟

دوست دارید تشکیل خانواده بدهید؟ کتابی بنویسید؟

بر روی مواردی سرمایه گذاری کنید که همیشگی و دائمی هستند؟ به خاطر داشته باشید که روزها بلند و سال‌ها کوتاه هستند.


  1. طرز فکر خود را تغییر دهید تا بتوانید به مواردی که برایتان مهم است دست یابید:

به این موضوع فکر کنید که به چه تغییراتی در زندگی خود نیاز دارید. همیشه به خاطر داشته باشید که توجه و تمرکز شما در هر زمینه ای که قرار داشته باشد انرژی درونیتان به همان سمت سوق می‌یابد.

برای رسیدن به اهداف خود باید بر روی چه چیزهایی تمرکز کنید؟

برای اینکار باید چگونه فکر کنید؟

بیشتر تغییرات با ذهنی باز و روشن به وجود می‌آیند. اگر نتوانید خود را قانع کنید که قادر هستید یک دوره زمانی گسترده به مسافرت بروید، یک کتاب بنویسید یا یک هنرمند باشید قادر نخواهید به هیچ کدام از این موارد دست یابید.

برای رسیدن به این اهداف باید طرز فکر خود را تغییر دهید. به دنبال افرادی باشید که در زندگی خود به اهداف مطلوب و دلخواه شما دست یافته اند. در مورد این افراد تحقیق کنید و از نزدیک با زندگیشان اشنا شوید.

اگر دست یافتن به یک هدف برای سایر افراد ممکن بوده است پس شما نیز می‌توانید به چنین اهدافی دست پیدا کنید. به دنبال افراد برنده باشید. همین تغییرات کوچک، تاثیرات بزرگی بر روی زندگی شما خواهد داشت.


  1. باید بدانید خجالت کشیدن چگونه می‌تواند شما را ضعیف تر سازد:

افراد متخصص بر این باورند که مهم ترین چیزی که افراد موفق در زندگی خود دارند خجالت نکشیدن است. شاید برای شما نیز پیش آمده است که به خاطر خجالت کشیدن نتوانسته اید به خواسته‌هایی که دارید دست یابید.

اینکه از طرز فکر افراد در مورد خودتان بترسید و نتوانید با این افکار مبارزه کنید قادر نخواهید بود به موفقیت‌هایی که در ذهن دارید دست پیدا کنید. باید چنین ترس‌هایی را در زندگی خود کمتر کنید. با آن مبارزه کنید.


  1. از دیدگاه یک فرد 90 ساله،یک نامه برای خودتان بنویسید:

از خودتان برای دستاوردهایی که داشته‌اید تشکر کنید. هر کدام از جملات خود را با چنین مواردی آغاز کنید:” خیلی خوشحالم از اینکه…. “

شما برای انجام چه کارهایی از خود تشکر می‌کنید. اطمینان دارم در زندگی خود موارد متعددی را دارید که به خاطر آن از خودتان تشکر می‌کنید. پس این موارد را همیشه در ذهن داشته باشید.


  1. بهانه‌های خود را کنار بگذارید:

هیچ چیزی قدرتمندتر از این نیست که بتوانید عذر و بهانه‌های خود را در زندگی کنار بگذارید. هرگز به خودتان نگویید سرم شلوغ است ، دوست ندارم اینکار را انجام دهم، از رسیدن به این موقعیت می‌ترسم.

به خاطر داشته باشید که عذر و بهانه آوردن در زندگی بدترین چیزی است که می‌توانید با خود انجام دهید.

باید بیشتر از هر چیز دیگری با عذر و بهانه‌هایی که در ذهن دارید بجنگید. زندگی کردن با یاد مرگ می‌تواند به ما کمک می‌کند خود را به خاطر موارد کوچک ناراحت نکنیم.

این موضوع به ما کمک می‌کند بدانیم چه چیزی برایمان مهم است و باید هر روز صبح با چه طرز فکری از خواب بیدار شویم.

اگر چنین طرز فکری را انتخاب کنید، برنده خواهید بود. چه چیزی بیشتر از این ارزشمند خواهد بود؟


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.