مطالب
مردم مرغ ذخیره نکنید!

مردم مرغ ذخیره نکنید!



  • خانی
  • ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۰۸:۴۵:۱۳
  • ۳۰۵


اگر مردم اقدام به ذخیره سازی خانگی مرغ در یخچال و فریزر نکنند بازار به زودی تنظیم می شود.


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران عنوان کرد: با 130 میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه حدود 230 تا 250 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که روزانه 7 هزار و 200 تن تا 7 هزار و 500 تن در ماه می شود و با در نظر گرفتن سرانه 25 تا 28 کیلوگرم در سال، روزانه نیازمند 6 هزار تا 6 هزار و 500 تن مصرف در کشور هستیم که میزان تولید بیشتر از مصرف است.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: میزان جوجه ریزی در کشور کم نشده است و  با وجود تحریم ها اجازه نداده ایم تولید کاهش یابد.وی تصریح کرد:روزانه 300 تا 400 تن مرغ مرغ منجمد به قیمت 15 هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار و اصناف سطح شهر تهران توزیه می شود تا بازار مرغ هرچه زود تر در کشور تنظیم شود.

سالمی ادامه داد: با مدیریت خرید مردم بازار مرغ به زودی در کشور به حالت قبل برخواهد گشت.همچنین،در ارتباط با ممنوعیت صادرات مرغ،می توان گفت صادراتی مرغی نداشتیم که صادرات آن ممنوع شود و صادرات این محصول در شش ماه ابتدایی سال بود.

سالمی در خصوص تصمیم دولت  واردات مرغ با ارز 4200 توسط دولت گفت: این مرغ ها برای حفظ ذخایر استراتژیک است و به معنی آن نیست که در کشور تولید نیست بلکه پشتوانه ای برای تولید است؛ همواره باید به اندازه 70  هزار تن مرغ  ذخیره اساسی در کشور داشته باشیم.این مرغ ها ممکن است از کشور های برزیل یا ترکیه به کشور وارد شود.


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.