مطالب
ثبت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تخلف توسط مرغداری‌ها

ثبت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تخلف توسط مرغداری‌ها



  • خانی
  • ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۵:۱۲:۰۹
  • ۳۱۹


معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:


تهران- ایرنا- معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ارزش پرونده‌های تخلف تشکیل‌شده مرغداری‌ها در تعطیلات نوروز سال جاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جواد احمدی» روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در نیمه نخست فروردین ماه سال جاری ۶۶۹ پرونده تخلف برای مرغداری‌هایی تشکیل شد که بیش از ۷ هفته این محصول را نگه داشته و به بازار عرضه نکرده‌ بودند.
وی با بیان این‌که مسئولیت آرد و نان به استانداران سراسر کشور واگذار شده است، تصریح کرد: در هر استانی متناسب با شرایط موجود در مورد این بخش تصمیم‌گیری شده و تعیین نرخ این کالا به صورت‌ متمرکز انجام نمی‌شود.
به گفته احمدی، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و تعزیرات حکومتی مسئولیت برخورد با متخلفان را دارند تا قیمت مصوب اعمال شود و ملاک عمل بازرسی‌ها نرخ تعیین شده هر کالا است.
وی افزود: در زمینه نان ۳۰۸ هزار و ۳۰۸ مورد از خبازی ها بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۱۶ هزار و ۸۴۰ پرونده تخلف شده است.
معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت روغن نیز تاکید کرد: با توجه به افزایش جهانی نرخ انواع روغن، قیمت تمام شده این کار برای تولیدکننده تا ۷۰ درصد تغییر داشته که نرخ مصوب نیاز به اصلاح دارد.
وی افزود: در خصوص این کالا ۱۱۰ هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی انجام و چهار هزار و  ۴۷۴ مورد پرونده تشکیل شده است.
احمدی در زمینه قیمت شکر و افزایش نرخ آن نیز تصریح کرد: در مقطعی که قیمت این کالا هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده بود از ذخایر شکرهایی با منشا ارز وارداتی ۴۲۰۰ تومانی استفاده شد، اما به مرور این ذخایر کاهش پیدا کرده و قیمت شکر با ارز نیمایی محاسبه می شود و مشمول قیمت تثبیتی نخواهد بود.
به گفته احمدی، در ماه های گذشته ۱۳۸ هزار و  ۲۷۷ مورد شکایت بررسی شده که منجر به تشکیل پرونده برای چهار هزار و ۴۱۵ واحد شده است.
معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه گران شدن کالاها در حیطه مسئولیت این سازمان نیست، خاطرنشان کرد: این نهاد در صورتی که واحدی قصد سودجویی و تخلف داشته باشد برخورد خواهد کرد.
وی افزود: در هر ماه بیش از ۲۰ هزار شکایت به دست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می رسد که بعد از رسیدگی به آن‌ها توانسته‌ایم رضایت ۷۰ درصدی شهروندان را به دست آوریم.


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.