مطالب
۸ روش بی‌نظیر برای از بین بردن بوی بد مرغ

۸ روش بی‌نظیر برای از بین بردن بوی بد مرغ



  • خانی
  • ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۳:۵۴:۲۵
  • ۳۵۲


برخی راهکارهای مناسب برای از بین بردن بوی مرغ قبل از پخت و از بین بردن بوی مرغ بعد از پخت وجود دارند که در این مطلب می‌خواهیم آموزش بدهیم تا از هرگونه بوی بد مرغ در غذا جلوگیری کنیم.


یکی از غذاهای بسیار مقوی و خوش طعمی‌ که امروزه در وعده‌های غذایی ناهار و شام استفاده می‌شود، مرغ است. یکی از مشکلات مرغ، بوی بد مرغ هنگام پخت است که از بین بردن بوی آن، یکی از کارهای بسیار با اهمیتی است که باید حتما انجام شود.

در این‌جا می‌خواهیم برخی راهکارهای مناسب برای از بین بردن بوی مرغ قبل از پخت و از بین بردن بوی مرغ بعد از پخت را آموزش بدهیم تا از هرگونه بوی بد مرغ در غذا جلوگیری کنیم و از خوردن غذای مرغ با دوستان و نزدیکان خود بیشترین لذت را ببرید.

روش های از بین بردن بوی مرغ

۱- آب لیمو

پس از این که مرغ را خریدید و خواستید آن را بپزید، باید به دنبال روش‌های درست برای از بین بردن بوی مرغ قبل از پخت باشید تا بوی معمول و زهم مرغ از بین برود. برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ بهتر است که قبل از پخت مرغ آن را ساعتی در سس یا آب لیمو بخوابانید و با استفاده از این روش به راحتی می‌توانید بوی بد مرغی را که ساعت‌ها در یخچال بوده است و یا به تازگی خریده‌اید، به‌راحتی از بین ببرید.

۲- گیاهانی مانند هویج و پیاز

برای از بین بردن بوی مرغ هنگام پخت می‌توانید از گیاهان و ادویه‌جاتی مانند رزماری و پیاز استفاده کنید تا به راحتی بوی بد مرغ را از بین ببرید. هم‌چنین شما می‌توانید از هویج برای از بین بردن بوی مرغ از ظروف هم استفاده کنید. یکی از دیگر راه‌های مناسب برای از بین بردن بوی مرغ هنگام پخت، استفاده از لیمو است. هم‌چنین برای از بین بردن بوی مرغ منجمد و یا مرغ تازه، توصیه می‌شود که کمی زنجبیل بر روی مرغ بپاشید.

از روش‌های بسیار موثر و مناسب برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ، این است که ابتدا مرغ را قبل از شروع به پخت تکه‌تکه کنید و سپس دو عدد پیاز رنده شده به همراه نمک و زعفران آب شده و یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و مرغ‌ها را برای شروع به پخت در قابلمه بریزید و مواد مخلوط را در کنار مرغ‌ بریزید و این روش را ادامه بدهید تا مواد موجود تمام بشود و پس از آن مقداری روغن اضافه کنید و زیر قابلمه را کم کنید تا پخت مرغ به آرامی انجام شود.

۳- سیر برای از بین بردن بوی مرغ

یکی دیگر از روش‌های بی‌نظیر برای رفع بوی مرغ، این است که مرغ را از قبل در سیر رنده شده بخوابانید.

۴- نمک

یکی دیگر از موادی که می‌توان برای این کار استفاده کرد نمک است. باید شب قبل از پختن مرغ‌ها، بر روی آن نمک بپاشید و مرغ را در صافی قرار دهید تا آب آن خارج شود. سپس مرغ را خوب بشویید و با مقداری کره، مرغ را تفت بدهید و سپس پخت مرغ را ادامه بدهید.

۵- سرکه

از بین بردن بوی مرغ با سرکه یکی از دیگر روش‌های بسیار مناسب برای از بین بردن بوی مرغ از غذاست که برای این کار باید نیم‌ساعت پیش از پخت مرغ، تکه‌های مرغ را در سرکه، آب لیمو و یا زردچوبه بخوابانید و پس از آن، خواهید دید که بوی بد مرغ از بین خواهد رفت.

۶- ترکیبی بی‌نظیر برای از بین بردن بوی بد مرغ

روش بعدی که برای از بین بردن بوی این غذای خوشمزه می‌خواهم برایتان بگویم این است که می توانیم از یک عدد سیب، ۲ چوب دارچین، ۴ عدد میخک، مقدار کمی زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه استفاده کنیم. طریقه استفاده از این مواد به این صورت است که باید هنگام پخت مرغ این مخلوط را به آب مرغ اضافه کنیم و خواهیم دید که بوی بد مرغ از غذای ما حذف خواهد شد.

۷- طعم افزودنی‌ها را دوست نداشتید؟

برای از بین بردن بوی مرغ ممکن است شما به طعم برخی موادی که به مرغ اضافه می‌کنید، حساس باشید و نتوانید طعم و بوی برخی مواد افزودنی را تحمل کنید. در این حالت توصیه می‌شود که از چند تکه هویج یا ساقه کرفس برای از بین بردن بوی مرغ استفاده بکنید.

این مواد، بوی بد و هورمون‌ها و مواد مضر مرغ را جذب خواهند کرد و برای سلامت شما نیز بسیار مفید خواهد بود. پس از این که مواد اضافه شده بوی بد و مواد مضر را جذب کردند، می‌توانید آن‌ها را از ظرف خارج کنید و خوردن مرغ خوشمزه را به با خیال راحت انجام بدهید.

۸- ساده‌ترین روش

ساده‌ترین روش برای از بین بردن بوی بد مرغ، استفاده از آب برای پختن مرغ است که کمک بسیار زیادی به خوشمزه‌تر شدن غذای شما می‌کند. هم‌چنین شما می‌توانید مرغ در حال پخت را داخل یک ماهیتابه دردار بگذارید و با حرارت ملایم شروع به پختن آن کنید تا با آب و روغن بپزد و صبر کنید تا مرغ سرخ شود. سپس باید با استفاده از پیاز و انواع ادویه مخصوص مرغ، مرغ را طعم‌دار کنید.

مکتوس طعم سلامتی!


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.