مطالب
قهوه دالگونا ” زمستان گرم ، تابستان خنک “

قهوه دالگونا ” زمستان گرم ، تابستان خنک “



  • عرفانی
  • ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۲:۰۵:۵۳
  • ۲۱۱


این قهوه خوشمزه را در منزل درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.


برای درست کردن قهوه دالگونا از ترکیب: قهوه فوری (نسکافه)، شکر و آب داغ استفاده می‌کنیم.
البته یه هم زن هم لازم داریم. دالگونا کافی یه لایه “کرم قهوه” داره که برای آماده کردنش باید حسابی ترکیب قهوه، شکر و آب رو هم بزنیم. با هم زن دستی هم میشه این کار رو کرد. البته باید صبور باشین و حسابی همش بزنین!!

مواد لازم برای ۳ فنجان
قهوه فوری یا پودر نسکافه ۳ قاشق چایخوری
شکر ۳ قاشق چایخوری
آب جوش ۳ قاشق چایخوری
شیر ۳٫۵ لیوان

 

برای تهیه قهوه دالگونا به روش کافی شاپی در ابتدای کار پودر قهوه فوری را به همراه شکر و آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس با قاشق کمی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

حالا مخلوط قهوه فوری را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و خامه ای شود. با استفاده از یک قاشق، موادی که روی دیواره کاسه جمع شده است را در وسط کاسه جمع کنید و با همزن همه مواد را خوب هم بزنید.مخلوط هم‌زده را مزه کنید. توجه داشته باشید که این مخلوط، طعمی بسیار قوی دارد؛ اما نگران نباشید؛ زیرا قرار است آن را با شیر رقیق کنید. در صورت تمایل، مقدار بیشتری شکر به آن اضافه کنید.

در ادامه شیر را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا گرم شود، سپس درون لیوان های سرومان می ریزیم.

در ادامه قهوه فرم داده شده را روی شیر پایپ می کنیم، سپس برای شکیل تر شدن قهوه ها مقداری پودر قهوه روی آنها می پاشیم.

با استفاده از یک قاشق یا نی، قهوه و شیر را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

 

نحوه طعم دادن به قهوه دالگونا یا موکا دالگونا

برای موکای دالگونا، یک قاشق چای خوری پودر کاکائو را به قهوه زده شده اضافه کنید تا طعم شکلاتی به آن بدهد.

قالب_خام_9rkw.jpg

 

چند نکته:

  • در صورت تمایل می توانید قهوه های دالگونا را به صورت سرد با تکه های یخ سرو کنید.
  • درست کردن قهوه دالگونا با همزن دستی به حدود 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز دارد.
  • برای تهیه قهوه دالگونا می‌توان از شکر سفید، شکر قهوه‌ای، شکر تصفیه نشده و شکر نارگیل نیز استفاده کرد.
  • شما می‌توانید شکر را از طرز تهیه قهوه دالگونا حذف کنید. البته باید بدانید که این نسخه از این نوشیدنی، تنها برای حدود دو دقیقه بافت کف‌آلود خود را حفظ می‌کند و به سرعت حل می‌شود تا دوباره به‌شکل مایع دربیاید؛ در حالی که بافت کف‌آلود نسخه با شکر قهوه دالگونا، برای بیش از دو ساعت، باقی می‌ماند.
  • برای تهیه نسخه گیاهی قهوه دالگونا، به‌جای شیر از شیر سویا، شیر بادام، شیر جو دوسر یا شیر نارگیل استفاده کنید.

قاخام_exon.jpg

 

  •  

 

مکتوس، طعم سلامتی

نوش جان...

love-emoji-01_q8ik.jpg

 

 


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.