مطالب
گوشت گوسفند و گوشت گاو: تفاوت در ارزش غذایی، مزایا، سلامتی و طعم (بخش دوم)

گوشت گوسفند و گوشت گاو: تفاوت در ارزش غذایی، مزایا، سلامتی و طعم (بخش دوم)



  • ۱۳۹۶/۱۰/۰۲ ۱۵:۴۲:۲۲
  • ۲۴۷۵


در بخش قبلی این مقاله ارزش غدایی این دو نوع از گوشت قرمز را با هم بررسی کردیم حال به این موضوع می پردازیم که آیا واقعا گوشت گوسفند بهتر از گوشت گاو است؟

در بخش قبلی این مقاله ارزش غدایی این دو نوع از گوشت قرمز را با هم بررسی کردیم حال به این موضوع می پردازیم که آیا واقعا گوشت گوسفند بهتر از گوشت گاو است؟

آیا گوسفند سالم تر از گوشت گاو است؟

هر گونه گوشت قرمز ارگانیک و تغذیه شده با علفی کاملا سالم و بهداشتی است. با این حال، اگر شما باید میان گوسفند و گوشت گاو را انتخاب کنید، گوسفند بهترین انتخاب است زیرا تولید گوشت گاو به علت تقاضای زیاد صنعتی شده است.

همانطور که قبلا ذکر شد، حیوانات تغذیه شده در علف زارها کیفیت بهتری از گوشت را ارائه میدهند. علاوه بر این، گوسفندان را باید در  علفزارها پرورش بدهند. بر خلاف گوشت گاو، تولید انبوه گوسفند گوشتی امکان چذیر نیست. بنابراین، گوسفندان بیشتر به دست انسان رشد می کنند و از این رو، مغذی تر و سالم تر از گوشت گاو می باشند.

1.       آیا گوشت گوسفند چرب تر از گوشت گاو است؟

گوشت بره و گوشت گاو دارای چربی های اشباع شده و کلسترول هستند. اما، گوسفند چرب تر از گوشت گاو است؟ خوب، بله این درست است. گوشت گوسفند حاوی محتوای چربی کمی بیشتر از گوشت گاو است. با این حال، چربی موجود در گوشت گوسفند، در واقع، سالم است و برای سلامتی مفید است.

از آنجا که گوسفندان با چمن تغذیه می شوند، مقدار قابل توجهی از چربی های امگا 3 دارند. نسبت امگا 3 به امگا 6 بسیار شگفت انگیز است و برای سلامت قلب و عروق مفید است.چربی گوسفند (چربی) حاوی چربی ترانسفورماتور است که بر خلاف چربی های ترانس موجود در روغن هیدروژنه، برای سلامت قلب مفید است.

اسید لینولئیک مخلوط (CLA) رایج ترین چربی ترانسفورماتور موجود در گوشت قرمز مانند گوشت گوسفند، گوشت گاو و گوشت گوساله است. این با بسیاری از مزایای بهداشتی مرتبط است، از جمله امکان کاهش التهاب و چربی بدن را ایجاد می کند. و این باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

حدود 40 درصد از پیه گوسفند حاوی یک چربی غیرمستقیم به نام اسید اولئیک است. این چربی همچنین در روغن خالص یافت می شود که بسیار مفید است. اسید اولئیک همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، تغذیه از گوشت گوسفند همچنین شامل تعدادی از مواد مغذی بیولوژیکی و آنتی اکسیدان ها مانند کراتین، تائورین و کلسترول است. کراتین برای سلامتی عضلات ضروری است. این یک منبع انرژی برای عضلات است و برای رشد و نگهداری توده عضلانی بسیار مفید است.

2.       کیفیت گوشت: دلیل دیگر برتری گوشت گوسفند از گوشت گاو

عامل دیگری که باعث می شود گوسفند سالم تر از گوشت گاو باشد، کیفیت گوشت است. گوشت گوسفند اغلب در علفزار پرورش یافته است، در حالی که گوشت گاو از گاوهای پرورش یافته و تغذیه شده با دانه بدست می آیند.

در حال حاضر، حیوانات نمی توانند به طور کامل دانه ها را هضم نمایند، و در نتیجه، بدن ما نمی تواند چنین گوشت هایی را به راحتی هضم کند. گوشت گوسفند به علت هضم کامل بسیار مفید تر واقع شده است.

به دلیل چربی بالای آن،مناسب برای رژیم های لاغری نیست. با این حال، محتوای چربی در قسمتهای مختلف گوشت متفاوت است. انتخاب قسمتهای کم چرب گوشت گوسفند و گوشت گاو، مانند راسته، قلم ،  قسمت بازو می تواند انتخاب مناسب تری برای این افراد باشد.

همچنین، در طول فرایند پخت و پز قطعات گوشت گوسفند کاهش می یابد. بنابراین، در رویارویی گوشت گوسفند در مقابل گوشت گاو، گوشت گوسفند یک گوشت قرمز سالم تر است.

حال اگر در مورد تفاوت میان طعم آنها سوال دارید منتظر بخش نهایی این مقاله باشید.

کسب اطلاعات لازم درباره ی خرید اینترنتی گوشت در مشهد


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.