مطالب
گوشت قرمز و تاثیر آن بر فعالیت بدنسازان

گوشت قرمز و تاثیر آن بر فعالیت بدنسازان



  • خانی
  • ۱۳۹۶/۱۱/۰۱ ۱۲:۵۴:۳۷
  • ۱۳۶۳


ورزشکاران می توانند در رژیم اولیه غذایی خود از گوشت استفاده کنند به خصوص کسانی که تمایل به استفاده از مکمل های غذایی ندارند. چرا که گوشت کمک بسیاری به رشد عضلات می کند. گوشت سرشار از منابع کراتین است.


در آخرین تحقیقات به عمل آمده در دنیای تغذیه بدنسازی بر مزایای پیروی از رژیم غذائی کم کربوهیدرات و خوردن گوشت استیک (لخم) در دوران قبل از مسابقه تأکید فراوانی شده است این بدین معنا است که گوشت قرمز (در کشور آمریکا Beef با همان گوشت گوساله خیلی بیشتر از گوشت گوسفند مصرف می شود) هنوز در دنیای گوشتخواران به عنوان منبع غذائی درجه یک برای آنهائی که قصد افزایش حجم عضلانی دارند به شمار می آید. مطمئن هستم که آرنولد و فرانکو کلمبو از این یافته جدید متحیر خواهند شد چون آنها به تجربه خودشان در دهه ۷۰ در زمان آماده سازی برای شرکت در مسابقه از گوشت استیک برای تأمین پروتئین بدنشان استفاده می کردند یعنی سال ها قبل از اینکه علم بخواهد این موضوع را به اثبات برساند تجربه آن را ثابت کرده بود. برای دستیابی به بهترین نتیجه گوشت قرمز را به یک تا دو وعده غذائی از ۵ یا ۶ وعده غذای روزانه تان بیفزائید. اگر به عنوان یک بدنساز هنوز تردید دارید که گوشت قرمز دارای چه فوایدی است بدن به ۱۰ مورد از مزایای آن در ادامه مطلب توجه کنید.

 

۱) گوشت حاوی کراتین است

گوشت به خصوص در افزایش قدرت و ارتقاء رشد عضلات به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجه کراتین در قیاس با سایر موادغذائی، بسیار مؤثر می باشد. کراتین یک منبع سوخت برای فعالیت لحظه ای عضلات به حساب می آید. ضمن این که به عضلات اجازه فعالیت با شدت بیشتر و برای مدت زمان طولانی تر را به وسیله دوباره پر کردن adenosine triphosphate (ATP) می دهد.

۲) گوشت حاوی کارتنین است

مرغ و ماهی هر دو به لحاظ کراتین و کازنتین موجود در آنها ضعیف می باشند. در صورتی که گوشت قرمز به میزان کافی حاوی هر دوی این عناصر می باشد. کازنتین برای حفظ روند نرمال متابولیسم چربی و همچنین عملکرد آمینواسیدهای شاخه ای (BCAAs) در بدن موردنیاز می باشد. همانطور که می دانید آمینواسیدهای (BCAAs) جزء مهمترین آمینواسیدها برای بدنسازها به شمار می آیند.

۳) گوشت حاوی پتاسیم و پروتئین می باشد

پتاسیم ماده معدنی است که در رژیم غذائی اکثر ورزشکارها با کمبود مواجه است. پائین بودن سطح پتاسیم می تواند در سنتز پروتئین خلل ایجاد کند. از معایب دیگر کمبود پتاسیم در رژیم غذائی می توان به کمتر شدن تولید هورمون رشد و IGF ۱ اشاره کرد. همانطور که می دانید . هر دو این هورمون ها در تحریک عضلات به رشد بسیار مؤثر می باشند. گوشت قرمز همچنین یک منبع غنی پروئین محسوب می شود. در هر ۱۰۰ گرم گوشت قرمز کباب شده ۲۲ گرم پروتئین درجه یک وجود دارد.

۴) گوشت حاوی آلانین (alanine) است

آلانین یک آمینواسید است که برای ساخت قند از پروتئین موجود د ر رژیم غذائی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر میزان کربوهیدرات دریافتی پائین باشد. آلانین با مهیا ساختن سوخت برای عضلات برای ادامه تمرین به کمک می آید. از فواید اصلی این آمینواسید می توان به حفظ بافت عضلانی و جلوگیری از تجزیه شدن آنها برای تولید سوخت جهت اجراء تمرینات سنگین نام برد.

۵) گوشت یکی از منابع کم چرب CLA می باشد

بخش هائی از گوشت قرمز است که به لحاظ چربی موجود در آنها بسیار پائین می باشند. این واقعیت را در نظر بگیرید که گوشت قرمز سرشار از زنجیره لینولیک اسیدها (CLA) است که یک آنتی اکسیدانت قوی است که با ”آسیب دیدن بافت ها بر اثر اجراء تمرینات سنگین به مقابله می پردازد. همچنین مشخص شده است که (CLA) با عمل کردن مثل یک ماده آنتی کانولیک در حفظ توده عضلانی نیز بسیار مؤثر می باشد.

۶) گوشت حاوی آهن است

آهن یک ماده معدنی خونساز است که به وفور در گوشت یافت می شود و در قیاس با مقادیر مساوی در گوشت بوقلمون و مرغ این میزان آهن اصلاً وجود ندارد.

۷) گوشت حاوی روی و منیزیم می باشد

روی یکی از آنتی اکسیدان های دیگر بدن است که همانند گلوتامین و ویتامین B۶ در سنتز پروتئین و رشد عضلات نقش به سزائی دارد. روی موجب تقویت سیستم دفاعی بدن می شود منیزیم نه تنها از سنتز پروتئین محافظت نموده بلکه موجب ارتقاء قدرت عضلات و افزایش بازدهی تولید انسولین که یکی از اصلی ترین هورمون های آنابولیک بدن است نیز می گردد.

۸) گوشت حاوی ویتامین B۶ است

هر چه پروتئین دریافتی تان بیشتر باشد به همان میزان به ویتامین b۶ بیشتری نیز نیازمند می باشید. خوشبختانه در گوشت قرمز آنقدر ویتامین b۶ وجود دارد که بتواند سیستم دفاعی را در شرایط ایده آل حفظ نماید و بدین ترتیب با افزایش سنتز و متابولیسم پروتئین کمک به روند ریکاوری پس از اجراء تمرینات سخت و یا شدت خواهد شد.

۹) گوشت حاوی ویتامین B۱۲ است

ویتامین B۱۲ برای تولید سلول قرمز خون ضروری می باشد. سلول های قرمز وظیفه انتقال اکسیژن به بافت های عضلانی را دارند. ضمن اینکه با کمک به متابولیزه کردن محصولات ثانوی BCAAs حاصل، تا حدی انرژی مورد نیاز برای تمرین را تأمین می کند.

۱۰) گوشت تنوع بیشتری دارد

خوردن سینه مرغ به صورت روزها و هفته های متوالی واقعاً زجرآور است. در صورتی که گوشت لخم ران، فیله و … و به صورت کبابی، بخارپز و دستورهای پخت دیگر بسیار لذیذ و دلچسب می باشد.

 

 
در پایین همین صفحه تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
 

رسالت ما چشاندن طعم سلامتی به کام شماست!

بهترین میزان پخت گوشت قرمز چه قدر است؟

 

خرید اینترنتی گوشت گوساله روز


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.