مطالب
روشی برای رفع انجماد گوشت یخ زده

روشی برای رفع انجماد گوشت یخ زده



  • ۱۳۹۶/۱۱/۰۷ ۱۴:۰۸:۴۶
  • ۶۷۱۳


برای نگهداری و افزایش طول عمر مواد غذایی بهترین یا شاید تنها گزینه استفاده از فریزر میباشد. مواد غذایی از این طریق در مدت زمان طولانی و با کیفیت مناسب نگهداری میشود. اما مسئله ای که همواره ممکن است دردسرساز باشد از بین بردن انجماد مواد غذایی است. در این تاپیک یکی از روش های رفع انجماد را آموزش می دهیم.


 

وسایل مورد نیاز:

دو ظرف فلزی (مانند قابلمه) / گوشت منجمد / آب

مراحل انجام کار:

گوشت (که میتواند از نوع سفید، قرمز و... باشد) را از فریزر خارج کنید. (ضرورتی برای خارج کرد گوشت از نایلون آن نیست)

دو ظرف فلزی داریم مانند قابلمه، یکی از قابلمه ها را از آب پر کنید و دیگری را برعکس کرده و زیر آن قرار دهید.

گوشت منجمد را بین دو ظرف قرار می دهیم و کمی منتظر میمانیم (حدود 10 یا 15 دقیقه).

*مزیت استفاده از این روش این است که از دما، رسانایی ظروف فلزی، فشار و وزن آب با هم استفاده شده است. همه این عوامل با هم در ذوب شدن گوشت یخ زده کمک میکنند. همچنین طعم  و کیفیت مواد غذایی تغییری نمیکند.

 

روش های دیگر جهت یخ زدایی:

استفاده از یخچال:  به این ترتیب که ماده غذایی را از شب قبل، از فریزر به طبقه سردکن یخچال انتقال دهید.

استفاده از آب سرد:  برای از بین بردن انجماد، ماده غذایی را درون پلاستیک محکم و بدون منفذ در زیر آب سرد قرار دهید. دقت کنید که آب، گرم نشود.

استفاده از مایکروویو: دقت کنید در این روش میبایست ماده غذایی که از حالت انجماد خارج شده سریعا طبخ شود.

 چند نکته مهم

هیچگاه در رفع انجماد مواد غذایی از فضای نامناسب استفاده نکنید مانند ماشین ظرفشویی، پلاستیک های غیر بهداشتی، آب گرم و....

اگر غذایی را با روش استفاده از یخچال، از حالت انجماد خارج کردید ، زمانی که در مجاورت حرارت قرار نگرفته باشد اضافه آن را میتوان دوباره فریزر کرد. (این عمل ممکن است با کاهش کیفیت ماده غذایی همراه باشد) و همچنین غذایی که بیش تر از دو ساعت بیرون از یخچال بماند و نیز مواد غذایی که تا حدود 30 درجه حرارت ببیند و یک ساعت خارج از یخچال قرار بگیرد، را نمیتوان دوباره در فریزر قرار داد.

در یخ زایی حتما توجه کنید که بلافاصله بعد از خارج کردن ماده غذایی از فریزر آن را داخل آب گرم نیندازید و یا به هیچ عنوان داغ نکنید. سعی کنید از آب سرد یا با دمای معمولی استفاده کنید. سبزیجات را در آب با کمی نمک در مجاورت حرارت کم قرار دهید. استفاده از مایکروویو هم مفید است. اما بهترین روش استفاده از آب و مقداری نمک و استفاده از حرارت گاز میباشد. سبزی های پخته شده یا خامی که نیاز به پختن دارند مانند سبزی خورشت ها و.... بهترین راه برای خارج کردن از حالت انجماد، بعد از خارج کردن از فریز، قرار دادن آنها درون قابلمه میباشد.

برای رفع انجماد میوه و خمیر آشپزی به هیچچ عنوان از مایکروویو استفاده نکنید.

برای از بین رفتن یخ گوشت از آب با دمای معمولی استفاده کنید.

 

در پایین همین صفحه تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

رسالت ما چشاندن طعم سلامتی به کام شماست!

 

مایعات حاصل از رفع انجماد گوشت را دور نریزید

 

عرضه مرغ گرم مکتوس با نرخ مصوب دولتی در مشهد


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.