مطالب
تعادل در بازار شب عید گوشت قرمز و مرغ

تعادل در بازار شب عید گوشت قرمز و مرغ



  • ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۴:۰۱:۲۴
  • ۶۹۹



یک مقام مسئول گفت: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از تعادل قیمت بازار گوشت قرمز و مرغ در شب عید خبر داد.
حمید ورناصری مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام، با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع گوشت قرمز و مرغ شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: ذخیره سازی گوشت مرغ در راستای حمایت از تولید داخل صددرصد داخلی است و در بخش های مورد نیاز از محل واردات تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه توزیع گوشت قرمز و مرغ به سراسر کشور ابلاغ شده است، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی عرضه به تمامی میادین، فروشگاه های زنجیره ای، صنوف و میادین میوه و تره بار دارد و هیچ گونه محدودیتی در عرضه وجود ندارد.
به گفته ورناصری؛ با توجه به نرخ متعادل گوشت مرغ در بسیاری از نقاط کشور، عرضه مرغ منجمد متناسب با نیاز صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه بازار گوشت مرغ متعادل است، افزود: هر کیلو گوشت مرغ به صورت عمده با نرخ 5 هزار و 800 و برای مصرف کننده با نرخ 6 هزار و 200 تومان تعیین شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع گوشت قرمز وجود ندارد، بیان کرد: گوشت قرمز در دو مقوله منجمد گوساله و گوسفندی تازه وارداتی متناسب با تقاضا عرضه می شود که بدین منظور نوسان خاصی در سه مقوله گوشت مرغ، گوشت منجمد و گرم وارداتی در ایام پایانی سال نخواهیم داشت.
ورناصری ادامه داد: هم اکنون تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از قیمت گوشت قرمز و مرغ رضایت نسبی دارند که با توجه به ذخیره سازی مناسب و آمادگی توزیع به میزان تقاضا انتظار می رود که این روند در بازار ادامه یابد.
وی درباره بازار شب عید گوشت قرمز گفت: گوشت قرمز منجمد و گوسفندی تازه وارداتی موجود است و هر کیلو لاشه با نرخ 33 هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار به مصرف کننده عرضه می شود.
به گفته ورناصری؛ گوشت تازه گوسفندی وارداتی علاوه بر لاشه به صورت قطعه بندی با نرخ های مصوب در فروشگاه ها عرضه می شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه محدودیتی در ذخایر وجود ندارد، افزود: با توجه به وضعیت مناسب ذخیره سازی،عرضه ذخایر خود را زودتر آغاز کرده ایم و در هر استانی که احساس شود عرضه نسبت به تقاضا کافی نیست، سهمیه را افزایش خواهیم داد.
ورناصری با بیان اینکه مردم نگران افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ در ایام پایانی سال نباشند، گفت: ذخیره سازی مناسب شرکت پشتیبانی امور دام و عرضه فراوان این محصولات پروتئینی در تعدیل و مناسب سازی بازار تاثیر بسزایی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام این آمادگی را دارد که در هر استانی که تقاضا بیشتری در بازار وجود دارد؛ برای جلوگیری از نوسان قیمت فارغ از سهمیه تعیین شده اقدام به عرضه این محصولات پروتئینی کند؛ چراکه هیچ گونه محدودیتی در توزیع وجود ندارد.
محدودیتی در واردات تخم مرغ وجود ندارد
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت توزیع تخم مرغ اظهار کرد: پس از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان و کاهش میزان تولید، شاهد نوسان قیمت این محصول در بازار بودیم.
ورناصری ادامه داد: با توجه به کمبودی که به واسطه معدوم سازی مرغ تخم‌گذار در بازار تخم مرغ به وجود آمد، از طریق واردات و توزیع در سازمان میادین میوه و تره بار درصدد جلوگیری از نوسان قیمت این محصول در بازار برآمدیم.
به گفته این مقام مسئول؛ با توجه به افزایش تقاضا در بازار شب عید و با مجوز وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام 10 هزارتن تخم مرغ وارد کرده که در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف در حال توزیع است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: در چند روز گذشته روند کاهشی در بحث قیمت تخم مرغ داشتیم که انتظار می رود قیمت تخم مرغ به نرخ تعادلی در بازار برسد.
به گفته وی از اول اسفند عرضه وسیع تخم مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار هر شانه 12 هزار و 600 تومان در سراسر کشور آغاز شد و هیچ گونه محدودیتی برای واردات این تخم مرغ وجود ندارد.
ورناصری تصریح کرد: مصرف کنندگان با مراجعه به سازمان های تعاونی محلی ، فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار می توانند هر شانه تخم مرغ با نرخ مصوب 12 هزار و 600 تومان خرید کنند و از خرید تخم مرغ با نرخ های بالاتر اجتناب کنند، چراکه به وفور تخم مرغ در حال عرضه است و محدودیتی وجود ندارد.

افکار نیوز – 96/12/3


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.