مطالب
ضربه دلار تنگ ماهی قرمز را نشکست

ضربه دلار تنگ ماهی قرمز را نشکست



  • ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۰:۳۶:۴۰
  • ۶۶۶




توزیع اقلام اساسی و کنترل قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شده تا اثر التهابی دلار، چندان محسوس نباشد و قیمت‌ها با نرخ‌های متعادل در اختیار مردم قرار گیرد. امروز از فردوسی هم خبر رسید که فقط به مسافران خارج، دلار فروخته می‌شود اما هم‌چنان استرس آینده، فضای بازار ارز را تحت‌الشعاع قرار داده است.

امروز بازار دلالی دلار تقریبا متعادل شد؛ چون فقط به مسافران با ارایه مدارک، دلار بانکی فروخته می‌شود. اما اوضاع دو هفته قبل کار را به آن‌جا رساند که حالا سه نرخی شدن ارز تقریبا پذیرفته شده است. دلار دولتی ۳۷۵۰ تومان و دلار بانکی ۴۴۹۹ تومان است. اما این روزها نرخ سومی در فردوسی تحت عنوان دلار آزاد پدید آمده که حاکم بازار شده و قیمت آن تقریبا ۳۰۰ تومان بالاتر از دلار بانکی است. نام‌هایی مثل دلار "دلالان"، "پیاده‌رو" یا "دلار کف خیابان" هم می‌توان بر آن گذاشت. بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا، قیمت دلار آزاد ساعت ۱۷ امروز ۴۸۰۵ تومان بوده است. البته با اقدامات پلیسی و ارایه بسته سه‌گانه بانک مرکزی برای کنترل ارز که اقتصاددانان از آن به عنوان مسکن موقت یاد می‌کنند، شاهد ثبات نسبی قیمت کالاهای ضروری در شب عید هستیم. واردات تخم مرغ و موز در کنار توزیع کالاهای اساسی از قبیل مرغ، گوشت، برنج، روغن، میوه، نگرانی از رشد قیمت‌ها را رفع کرده است. گزارش‌های امروز ایسنا از حال و هوای بازار شب عید نیز آرامش نسبی را تایید می‌کند.
فعالیت ۳۵۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای
بنا به گفته‌ی رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، در حال حاضر حدود ۹۰ شرکت با ۱۱۰ برند و ۳۵۰۰ شعبه، عضو این اتحادیه هستند و این فروشگاه‌ها در ماه‌های پایانی سال موفق به حفظ ثبات قیمت‌ها شده‌اند و در اکثر مواقع قیمت‌های کالای ارائه شده در آنها افزایش نیافته است. امیرحسین فخریان بیان کرده محصولاتی از قبیل تخم‌مرغ، مرغ، گوشت، برنج و روغن به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند و قرار است میوه نیز با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف توزیع شود.
فقط مسافران در صف صرافی بمانند
طی دو هفته گذشته که دلار بانکی با قیمت حدود ۴۴۰۰ تومان فروخته می‌شد بسیاری از افراد و  خانواده‌ها را به صف صرافی‌ها کشاند اما امروز فروش دلار بانکی به مسافران محدود شد. بر اساس آنچه صرافی‌ها بر روی تابلو اعلان قیمت‌های خود گذاشته‌اند فروش یورو و دلار دولتی(بانکی) صرفا با ارائه کارت ملی، پاسپورت، ویزا، بلیت و عوارض خروج از کشور امکان‌پذیر است یعنی بر این اساس دلار رسمی یا همان دلار بانکی در حال حاضر تنها به افرادی که مسافر هستند فروخته می‌شود.
تا الان ۶۶ هزار تن تخم‌مرغ وارد کرده‌ایم
امسال ۶۶ هزار تن تخم مرغ وارد شده است. تخم مرغ چینی هم به خاطر بیماری آنفلوانزا وارد نمی‌شود. اوکراین نیز باید الزامات بهداشتی ایران را برای دریافت مجوز رعایت کند. بنا به گفته‌ی علیرضا رفیعی‌پور ـ رییس سازمان دامپزشکی ـ تاکنون به کشورهایی از جمله ترکیه، مجارستان، ازبکستان، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان مجوز برای صادرات تخم‌مرغ به ایران داده شده است و هندوستان و پاکستان نیز به جمع کشورهای صادرکننده تخم مرغ به ایران اضافه شده‌اند اما اوکراین باید بتواند مانند دیگر کشورها ضوابط قرنطینه و بهداشتی لازم را رعایت کند.
میوه‌های ممنوعه، مهمان ناخوانده واردات رسمی!
بارها تاکید شده واردکنندگان محترم! لطفا فقط موز، آناناس، نارگیل و انبه وارد کنید و خواهشا این‌قدر کشاورزان را اذیت نکنید. کو گوش شنوا!؟ گزارش ایسنا از آمار تجارت خارجی نشان می‌دهد با وجود آن‌که سال‌هاست وزارت جهاد کشاورزی واردات انواع میوه را به دلیل تولید مناسب این محصولات در داخل و صادراتی شدن آنها ممنوع کرده، در فهرست واردات رسمی کشور نام میوه‌های بسیاری دیده می‌شود که مشخص نیست چگونه و از کجا وارد شده‌اند.


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.