مطالب
3 میلیون تن برنج از مبادی رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود

3 میلیون تن برنج از مبادی رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود



  • ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۱۶:۵۱:۳۲
  • ۸۰۲


نماینده لنگرود با بیان اینکه 3 میلیون تن برنج از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می‌شود، گفت: عملکرد وزارت کشاورزی باعث شده که کشاورزان ما امروز سرایدار پولدارها و سرمایه‌دارها شوند.


نماینده لنگرود با بیان اینکه 3 میلیون تن برنج از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می‌شود، گفت: عملکرد وزارت کشاورزی باعث شده که کشاورزان ما امروز سرایدار پولدارها و سرمایه‌دارها شوند.
به گزارش ایسنا مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در طرح سوال از وزیر کشاورزی گفت: سوال بنده در سه محور برنج، ابریشم و گندم و افزایش واردات دسته‌بندی می‌شود،‌ وارداتی که کشور ما را بیچاره کرده است.
نماینده لنگرود ادامه داد: زمانی وزیر کشاورزی درباره واردات می‌گفت که اختیار با وزارت بازرگانی است. ما در مجلس این اختیار را به وزارت کشاورزی دادیم ولی هنوز اتفاقی رخ نداده است. امسال نیز در سال حمایت از کالای ایرانی هستیم ولی شاهد واردات بی رویه در کشور می‌باشیم.
لاهوتی خطاب به وزیر کشاورزی گفت: آقای وزیر شما روزی گفتید که نیاز سالانه هر ایرانی به برنج 36 کیلو است که جمع آن 2 میلیون و 800 هزار تن گندم و برنج می‌شود. ما در کشور سالانه 2 میلیون و 400 هزار تن تولید برنج داریم، یعنی باقیمانده نیازمان در کشور 500 هزار تن است، اما بیش از 3 میلیون تن برنج وارد کشور می‌شود. گندم را کیلویی 800 تومان وارد کشور می‌کنند و بعد آن را با ماسه مخلوط کرده و آن را کیلویی 1320 تومان می‌فروشند. بعد از آن هم جشن خودکفایی گندم می‌گیرند. این یک ظلم به مردم است.
وی با تاکید بر اینکه وزیر باید پاسخ ملت را بدهد، گفت: در ابریشم نیز وضعیت همین گونه است. روزی 1100 تا 1500 تن ابریشم در کشور تولید می‌کردیم و تعرفه واردات 200 درصد بود، اکنون تعرفه واردات ابریشم به 15 درصد رسیده است، این یعنی ابریشم با تعرفه صفر وارد می‌شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: ما در کشورمان با واردات این گونه برخورد می‌کنیم از آن طرف در آمریکا تعرفه کالای چینی را بالا آورده و محدودیت ایجاد می‌کنند. آقای وزیر پاسخ مردم را بدهید که می‌خواهید با این وضع واردات چه کنید؟
وی با اشاره به واردات موز با تعرفه 5 درصد گفت: تعرفه واردات موز آنقدر پایین آمده که در سبد غذایی مردم جای سیب و پرتقال را گرفته است که این باعث شده حدود 500 هزار تن سیب در سردخانه‌ها روی دست کشاورز بماند. سیبی که برای کشاورز کیلویی 1500 تومان تمام می‌شود، اما از او کیلویی 500 تومان هم نمی‌خرند.
لاهوتی با بیان اینکه نباید واردات و صادرات در انحصار یک نفر باشد، گفت: واردات مرغ و نهادهای دام وطیور همه در دست یک نفر است. این وضعیت باعث شده که تولید دام از 320 میلیون تن در زمان آغاز وزارت آقای حجتی امروز به 65 میلیون تن برسد، وارداتی که تنها توسط 4 نفر انجام می شود و گوشت را از برزیل به کشور وارد می کنند.
به گزارش ایسنا، نماینده لنگرود در بخش دوم صحبت‌هایش مجددا به موضوع واردات ابریشم اشاره و اظهارکرد: اگر ابریشم دست چینی‌ها بود، 1500 تن را تبدیل به 10 هزار تن می کردند نه اینکه در کشور ما این میزان به 100 تن برسد، این ها همه به دلیل کاهش تعرفه واردات است.
وی با تاکید بر اینکه بهترین کیفیت ابریشم را کشور ما دارد، گفت: ما تولید کننده بهترین و با کیفیت‌ترین برنج هستیم، اما اکنون کشاورز نمی‌تواند این برنج با کیفیت را بفروشد.
وی ادامه داد: 7 هزار تن از باغات چای، 4 هزار تن از باغات توت و 3 هزار تن از باغات برنج تبدیل به ویلا شده است، این یعنی شما کشاورزان ما را تبدیل به سرایدار پولدارها و سرمایه‌دارها کرده‌اید.
لاهوتی همچنین گفت: اخبار غیر موثقی رسیده که شورای اقتصاد، افزایش قیمت چای را به میزان 4 درصد تعیین کرده انتظار می‌رفت که حداقل افزایش قیمت به اندازه تورم باشد.
در پایان صحبت‌های لاهوتی، مطهری رئیس جلسه گفت: وزارت کشاورزی در متنی تذکر داده است که واردات برنج 3 میلیون تن نیست.
مطهری از لاهوتی خواست تا در این باره توضیح دهد، لاهوتی در توضیح گفت: واردات برنج از مبادی رسمی یک و نیم میلیون تن است، اما ما تا صحبت از قاچاق می‌کنیم فضا را به سمت کوله‌بری می‌برند. حال اینکه یک و نیم میلیون تن باقیمانده از مبادی رسمی تحت عنوان ته لنجی وارد کشور می‌شود و این وزیر است که باید جلوی آن را بگیرد.

خبرگزاری ایسنا – 97/1/29


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.