مطالب
طرز تهیه کاپ کیک گوشت

طرز تهیه کاپ کیک گوشت



  • ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۱۷:۱۲:۴۷
  • ۷۹۱


کاپ کیک گوشت برای هر مناسبتی عالی است. هم تهیه‌اش آسان است و هم سرو و خوردنش. کافی است کمی سس کچاپ روی آن بریزید و نوش جان کنید.

مواد لازم برای کاپ کیک گوشت
• گوشت چرخکرده 500 گرم
• پیاز رنده شده 1 عدد
• هویج کوچک رنده شده 2 عدد
• تخم مرغ 2 عدد
• پنیر پارمزان رنده شده 1/4 پیمانه
• سس کچاپ 1/4 پیمانه
• پودر سوخاری 1 پیمانه
• پودر سیر 1 قاشق چایخوری
• آویشن 2 قاشق چایخوری
• نمک 1 قاشق چایخوری
• فلفل به مقدار کافی
• سیب زمینی بزرگ 2‌ عدد
• کره 1 قاشق غذاخوری
• شیر 1/2تا1 پیمانه

فر را با دمای ۱۸۰ درجع سانتیگراد روشن کنید. یک قالب مافین ۸ تایی را با اسپری روغن یا با استفاده از چند قطره روغن و یک قلموی سیلیکونی به خوبی چرب کنید.
هویج‌ و پیاز را در کاسه بزرگی رنده کنید. سپس گوشت چرخکرده، پنیر پارمزان، سس کچاپ، پودر سوخاری و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. دو عدد تخم مرغ را هم داخل کاسه بشکنید. حال با دست تمیز مواد را ورز دهید تا مایه لوف گوشت آماده شود.
حال حدود ۱/۲ پیمانه از مایه را با دست بردارید. آن را گلوله کنید و داخل یکی از فرورفتگی های قالب فشار دهید. سطح کاپ کیک گوشت باید کمی برآمده باشد. این کار را برای گوشت باقیمانده تکرار کنید.
قالب مافین را به مدت ۲۰–۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن قهوه‌ای رنگ شود. سپس آن را از فر خارج کنید.
برای تهیه پوره سیب زمینی:
سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و به صورت تکه‌های درشت خرد کنید. حال آنها را آبپز یا بخارپز کنید تا نرم شوند ولی آب به آنها نفوذ نکند. سپس آبکش کنید. کره و نصف لیوان شیر را به آن اضافه کنید و با پوره ساز یا گوشت‌کوب بکوبید تا نرم و یکدست شود. در صورت لزوم مقدار بیشتری شیر اضافه کنید. پوره باید نرم باشد اما در حدی که بتواند شکلش را حفظ کند.
در آخر روی هر کاپ کیک گوشت کمی سس کچاپ بمالید. مقداری از پوره سیب زمینی را هم روی آن بگذارید یا با قیف بریزید و اگر دوست دارید با کمی جعفری خرد شده روی کاپ کیک گوشت را تزیین کنید.
مافین گوشت چرخکرده
می‌توانید بعد از ریختن پوره سیب‌زمینی دوباره آن را چند دقیقه در فر قرار دهید .شعله روی فر را روشن کنید. تا روی پوره هم کمی قهوه‌ای رنگ شود.
برای نگهداری کاپ کیک، صبر کنید خنک شود و روی پوره سیب‌زمینی سفت شود. آن گاه دور آن سلفون بپیچید و در فریزر نگهداری کنید. برای گرم کردن هم می‌توانید از مایکروفر یا فر استفاده کنید.

مکتوس ، تولید و عرضه کننده مرغ بدون آنتی‌بیوتیک و گوشت


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.