مطالب
ویتامین های ضروری برای زنان

ویتامین های ضروری برای زنان



  • ۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۶:۳۱:۲۳
  • ۵۴۴


• ویتامین A
ویتامین A حاوی کاروتنوئیدها و رتینول است که از چشم شما در برابر نابینایی مرتبط با سن محافظت می‌کند و مانع از انقباض ماکولا می‌شود.

به غیر محافظت از چشم، ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. این قضیه به طور موثر با از بین بردن رادیکال‌های آزاد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از بروز آسیب به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. ویتامین A در اکثر سبزیجات برگ سبز و سایر میوه‌ها و سبزیجات مانند کدو تنبل، هویج و گوجه فرنگی یافت می‌شود.
• ویتامین B
سه ویتامین ضروری که بدون آن نمی توانید زندگی کنید. عبارتند از: ویتامین B6، ویتامین B9 و ویتامین B12. ویتامین B6 مسئول استحکام و تقویت عملکرد مغز و ویتامین B12 برای تسهیل متابولیسم بدن از طریق کمک به تولید سلول‌های جدید، ضروری است. ویتامین B9، که به عنوان اسید فولیک شناخته می‌شود، در دوران بارداری نقش بسیار مهمی دارد. این ویتامین علاوه بر تولید سلول‌های خونی و جلوگیری از کم خونی، عملکرد مغز کودک را تضمین می‌کند. منابع ویتامین B6 عبارتند از لوبیا، غلات، بلغور، جو دوسر، گوشت، موز و غیره. ویتامین B12 را می توان در شیر، پنیر، تخم مرغ، ماهی و گوشت یافت. غذاهایی مانند تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز حاوی ویتامین B9 هستند.
• ویتامین C
ویتامین C در واقع یک آنتی اکسیدان است و به روند بهبود زخم کمک می‌کند. برای بهبود و ترمیم زخم، پروتئینی به نام کلاژن مورد نیاز است که در بدن ما تولید می‌شود. ویتامین C به تشکیل کلاژن کمک می‌کند. در نتیجه با مصرف آن پوست ظاهر جوان‌تری پیدا می‌کند. این ویتامین باعث تولید و انتقال اکسیژن به تمام قسمت‌های بدن می‌شود. در مرکباتی مثل لیمو، پرتقال، انگور ، توت فرنگی و گوجه فرنگی می‌توانید ویتامین C را یافت کنید.
• ویتامین D
ویتامین D به سالم و مستحکم بودن استخوان‌ها بسیار کمک می‌کند. این ویتامین در واقع هومئوستاز استخوان را همراه با کلسیم تنظیم می‌کند. به همین علت به عنوان کلائهسیفرول شناخته می‌شود. ویتامین D در نور خورشید و ماهی یافت می‌شود و به جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با استخوان و شرایط استئوپوروز کمک می‌کند.
• ویتامین E از ویتامین های ضروری برای زنان
ویتامین E مثل یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند، اما ویژگی منحصر به فرد آن این است که به کاهش روند پیری کمک می‌کند. این ویتامن نه تنها باعث تولید گلبول های قرمز می‌شود، بلکه ثبات غشاهای سلولی را هم تضمین می‌کند. این ویتامین محلول در چربی است که در صورت مصرف به شکل کرم یا لوسیون خشکی پوست را ترمیم کرده و از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند. شما روزانه به 15 میلی‌گرم ویتامین E نیاز دارید. خوراکی‌هایی مانند آجیل و مارگارین حاوی ویتامین E هستند.
 

فواید تخم مرغ در بارداری

 


مکتوس ، تولید و عرضه کننده مرغ بدون آنتی‌بیوتیک ،گوشت ، ماهی و میگو
 


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.